wtorek, 15 stycznia 2019

"Każdy dostanie swoją kozę" Robert M. Wegner (darmowe opowiadanie)


TYTUŁ:  Każdy dostanie swoją kozę
AUTOR:  Robert M. Wegner
CYKL: 
Opowieści z meekhańskiego pogranicza
TOM: 
1.5
ILOŚĆ STRON:  69
WYDANIE:  2015 (Powergraph)
(wydanie I - 2009 - 42 nr. "Science Fiction Fantasy & Horror")


Oto powrót Czerwonych Szóstek w wielkim stylu! 


Przydział do ochrony doliny Mawers czasie festiwalu Księżyca Złodziei Kóz to zaszczyt którego wyczekuje każda kompania Górskiej Straży. W tym roku spotyka to oddział porucznika Kennetha.  Okaże się jednak, że to relaksujące zwykle zadanie będzie bardziej wymagające niż się spodziewali - oszalałe Źródło, opieka nad małą dziewczynką i ..... spadające z nieba kozy!

Jak można się spodziewać po takim wstępie poważnie na pewno nie będzie. Przygoda jest przepełniona absurdem a pozytywny i lekki nastrój wręcz wylewa się z kartek. Podczas czytania uśmiech nie schodził mi z ust, na niektórych scenach nie mogłam opanować głośnego śmiechu. Scena nauki strzelania z kuszy czy końcowy "smok" - cóż, nasi żołnierze pokazali się z zupełnie innej, nieporadnej strony. 

Nie da się traktować misji poważnie jeśli nawet bohaterowie tego nie robią. Kenneth niby zdaje sobie sprawę z możliwego grożącego im niebezpieczeństwa jednak jak zachowywać oficerską, groźną twarz gdy z nieba padają kozy i owce?! Po prostu się nie da. Postacie tak samo bawi ta sytuacja jak czytelnika. Nie znaczy to że nic nie robią by jej zapobiec, oczywiście są skuteczni jak zawsze, jednak wszystko dzieje się w luźniejszej atmosferze niż zwykle.

Główna intryga nie jest skomplikowana i z łatwością domyśliłam się rozwiązania, jednak w niczym mi to nie przeszkadzało. Tu ważniejszy jest humor, niż nie wiadomo jakie tajemnice. 

Autor wykorzystał opowiadanie na dodanie następnych cegiełek do swojej historii. Dowiadujemy się trochę więcej o Aspektach i ich możliwościach. Jednak przede wszystkim po tej historii Szósta Kompania zyskała u mnie jeszcze większą sympatię, ta odmienna sytuacja rozwinęła charakter Kennetha i spółki.

Opowiadanie pokazuje to kunszt Wegnera i jego spore możliwości pisarskie oraz rozwój. Nie każdy pisarz umie stworzyć zabawne sytuacje które naprawdę rozśmieszą czytelnika i mam wrażenie że w pierwszej części dopiero kształcił tą umiejętność. Jak widać skutecznie. Tak jak po poprzednich historiach o Straży polubiłam jego poważne teksty tak komediowa historia kompletnie podbiła moje serce. 

Opowiadanie poprzedza cudowna, urocza przedmowa o spotkaniu autorskim z sześciolatkami :)

Jeśli znacie już Meekhan ten króciutki e-book to pozycja obowiązkowa, a jeśli dalej wahacie się, czy zapoznać się z Wegnerem, jest to wyjątkowo dobry start wspaniałej przygody czytelniczej. Opowiadanie nie spoileruje wydarzeń z głównej serii (oprócz bardzo ogólnikowego napomknięcia na koniec) więc możecie czytać bez obaw :) 

(opowiadanie do ściągnięcia na stronie wydawnictwa)

6 komentarzy:

  1. Dziękuję za link. Skoro to krótki ebook to chętnie przeczytam by zobaczy czy spodoba mi się styl autora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest na tyle krótki że to max jeden wieczór czytania. Darmowe krótkie e-booki są według mnie świetnym pomysłem do długich serii, bo potem przynajmniej nie kupujesz na ślepo ;)

      Usuń
  2. Ojej :)
    Zakochałem się w tytule ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest genialny :D W ogóle Wegner ma talent do wymyślania intrygujących tytułów :)

      Usuń
  3. Chętnie skorzystam z okazji. ^^

    OdpowiedzUsuń